هر هفته ۳۸ هزار نفر مخاطب خطبه‌های نماز جمعه مشهد هستند | فعالیت ۵۳ پایگاه اقامه نماز جمعه در خراسان رضوی رئیس شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه کشور: نماز جمعه مشهد، یک آوردگاه ملی است واکنش پزشکیان به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا ظریف آخرین تحولات در زمینه انتخاب وزرای کابینه چهاردهم را تشریح کرد واکنش نمایندگی ایران به دروغ‌پردازی اسرائیل علیه تهران در المپیک یاوه گویی ترامپ درباره ترور احتمالی خودش و ایران نشست استانداران با حضور وزیر کشور در مشهد برگزار شد شکست خفت بار رژیم صهیونیستی در پروژه غرق کردن تونل‌های غزه کشته‌های ارتش اسراییل به ۶۸۷ نفر رسید هدیه متفاوت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مسعود پزشکیان رهبر معظم انقلاب: جریان جهانی حمایت از فلسطین متاثر از روح انقلاب اسلامی است+فیلم نخست وزیر پاکستان: تهدید‌های تروریستی از کشور‌های همسایه را تحمل نمی‌کنیم عربستان از پروژه‌های بلند پروازانه دست می‌کشد اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد هشدارها درباره تشدید عضوگیری آنلاین داعش از میان نوجوانان اروپا ایران از توافق حاصله در مورد یمن استقبال کرد مدافعان «سوباشی» با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند وحیدی: ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷ روز نباشد گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشخص شدند
سرخط خبرها

آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای| امیرعبداللهیان: توافق در صورت واقع‌بینی آمریکا دست‌یافتنی است؛ پایبندی ایران به تداوم گفتگو‌ها

  • کد خبر: ۱۲۵۵۳۹
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای| امیرعبداللهیان: توافق در صورت واقع‌بینی آمریکا دست‌یافتنی است؛ پایبندی ایران به تداوم گفتگو‌ها
وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با همتای نیجریه‌ای خود با تاکید بر اراده ایران برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار، تصریح کرد: توافق در صورت واقع بینی طرف آمریکایی دست یافتنی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با جفری اونیاما همتای نیجریه‌ای خود درخصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و نیجریه و نیز تحولات بین المللی به تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان نیم قرن سابقه تاریخی مناسبات دو کشور را سرمایه‌ای بزرگ و محکم برای توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و نیجریه بر مبنای منافع مشترک دانست.

امیرعبداللهیان برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور را موفق ارزیابی و اجرایی شدن اسناد به امضا رسیده در این نشست را مهم قلمداد کرد.  

رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات برای لغو تحریم‌ها، بر پایبندی کشورمان به تداوم گفتگو‌ها با طرف‌های مقابل و اراده کشورمان برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آژانس وظیفه خود را در قالب فنی و به دور از  سیاسی کاری دنبال کند تصریح کرد، توافق در صورت واقع بینی طرف آمریکایی دست یافتنی است.

وی در پایان از همتای نیجریه‌ای خود برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.  

وزیر امور خارجه نیجریه نیز با ثمربخش خواندن سفر اخیر هیات نیجریه‌ای به تهران، سابقه روابط دوستی میان دو کشور و همبستگی دو ملت در چالش‌های مختلف را زمینه مناسبی برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی خواند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه سفر آتی وزیر امور خارجه کشورمان به آفریقا شامل نیجریه هم بشود، سلام گرم رئیس جمهور نیجریه به رئیس جمهور ایران را ابلاغ کرد.

وزیر خارجه نیجریه بر حسن نیت ایران در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها تاکید کرده و با اشاره به خروج آمریکا از برجام، نسبت به بازگشت این کشور به توافق و حل و فصل موضوعات ابراز امیدواری کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->